Falling slowly

Jag känner att jag bara måste få tala ut om mina besvärliga tankar. Den här dagen har varit kass och jävligt jobbig. Jag orkar inte mer, skolan och allt. Är det bara jag som känner att livet är så himla tråkigt? Tänk efter, allt rullar ju bara på, som vanligt. Dag efter dag går man till skolan, pluggar, tränar, jobbar. Man längtar till helgen och när den väl kommer sitter man bara där hemma och tänker "jaha, vad det såhär min helg skulle bli?". Det är så jävla trist! Är det verkligen såhär livet ska vara? Jag förstår bara inte vad det är man lever för. Är det för att få ett bra jobb, träffa en bra man och få friska barn? Det känns så. Som om de här åren som man går i skolan förbereder man sig bara. Så är det ju också, vi pluggar för att lära oss. Väljer en linje på gymnasiet som ska ge oss bra utbildning som så småningom ger oss ett bra jobb med bra lön. Jag orkar fan inte! Jag orkar inte leva det här tråkiga livet. Visst, det kommer glada stunder då och då. Men inte tillräckligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0